Visingsö del 3

På lördag kväll såg jag att de lovade dimma på söndag morgon. Dessutom såg jag att soluppgången var klockan halv fem. Det var alltså bara att bita ihop och sätta väckarklockan på fyra blankt för att få lite bilder på Visingsborg insvept i dimma i soluppgången!

När jag kom dit låg dimman ute över sjön, men den lyckades inte dra sig upp emot borgen på kullen förrän brisen kom en stund senare. Då blåste den upp bit för bit och till slut blev det precis som jag hade tänkt mig!

 photo 130519-_RHJ6215-1.jpg

 photo 130519-_RHJ6231.jpg

 photo 130519-_RHJ6238.jpg

Efteråt gick jag en liten tur till hamnen där de höll på att bygga en ny pir.

 photo 130519-_RHJ6293.jpg

Vågbrytare i dimman

 photo 130519-_RHJ6257.jpg

Sedan gick jag tillbaka till vandrarhemmet och sov en stund till 😉

Det här var allt jag hade att bjuda på för den här gången!

3 thoughts on “Visingsö del 3

  1. Var själv där för några veckor sedan sedan tillsammans med vänner. Vi fick berättat att det skal dit en nu och större färja, därav bygget. Jag orkade inte upp så tidigt och var ju inte där för att fotografera heller, mera tjôt och fest om man säger så 🙂 När jag ser dina fina bilder av borgen i dimma så kanske jag skulle ha masat mig upp i alla fall. /Frode

Kommentera

