Katterna och nya stativet

Nu när min syster Annika, världsmeteorolog från Norrköping, har åkt till Prag för ett par dagars semester får jag ta hand om hennes katter Theo, Morris och Skrynklan 😀

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Förresten kom mitt nya kamerastativ från Optipod i Vintrosa idag! Det blev ett ultralätt Gitzo GT-1542T Traveler med en BH-30 kulled från RRS och snabbfäste av Optipods egen tillverkning.. Det väger 1209 gram mot 2590 för mitt vanliga och dessutom är det 70 mm kortare ihopfällt. Det ska bli gott att inte behöva bära på så mycket när jag är ute och vandrar och vad jag nu kan hitta på! Några första bilder, jag avslöjar inte allt med en gång 😛

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Materialet? Självklart kolfiber!

Photobucket

2 thoughts on “Katterna och nya stativet

  1. Trevligt att du hittat Optipod o Hans Olsson och använder hans snabbfästen. Jag använder själv en hel del utrustning från Hans och är dessutom hans webmaster.
    Mycket fina kattbilder ovan!
    MVH/Rolf Eriksson

    • Hej! Kul att du hittat min sida och tack för kommentaren!

      Jo, jag har använt Hans grejer sedan några år och är riktigt nöjd! Optipods sida har blivit mycket bättre nu sedan den blev omgjord också.

Kommentera

