Mitt sommmarlov…

Blev inte vad jag hade planerat…

Men det blev rätt bra ändå.

Jag hade planerat att antingen bestiga Kebnekajse, vandra runt Matterhornmasivet eller paddla en tur i sommar (eller alltihop), men så ringde vår kära personalchef och undrade om jag kunde jobba några veckor i sommar. Visst sa jag, jag kan jobba i sex veckor, så får jag lite ledighet också. Ja det blir jättebra sa han, du ska till Sahlgrenska sjukhuset och dra fjärrvärme tillsammans med några VVS-rörläggare.

När jag kom till Sahlgrenska och fick träffa platschefen där berättade han att eftersom jag var sommarjobbare skulle jag garanterat vilja jobba hela sommaren och att jobbet skulle vara färdigt den 15 september, efter det skulle patienterna inte få någon värme, så det var bara att börja jobba… Det blev tio veckor istället för sex veckor.

Fjärrvärmerören vi skulle dra var 219 mm diameter och vägde 34 kg/m. De skulle vi ha upp i taket och ner i källaren. När vi skulle ha ner rören i källaren fick vi kapa sexmetersrören på mitten för att få ner dem alls. Sen fick vi svetsa ihop dem igen…

Här är lite bilde på vad vi gjorde iallafall!

Från apparatrummet i ena änden

Ut i korridoren

Över dörren

Och ner i källaren

En essning i 3D.

TIG-svetsning

Och in i apparatrummet nere i källaren

One thought on “Mitt sommmarlov…

  1. Att se bilderna pa bloggen är bättre än i/på spannen!
    Tack vare förklarningarna.
    Matterhornet är kvar.
    Hälsa Annika & Katterna, ifall ni ses.
    Mår du bra?
    Hilsen fra Moster & Heinz & Katterna

Kommentera

