Tillbaka i civilisationen…

På tillfälligt besök…

Jag lever och mår bra men har myggbett exakt överallt. Just nu sitter jag på ett vandrarhem i Karamea på västkusten där Heaphy track slutar. Imorgon morgon kommer vi att ta en buss söderut till Greymouth där jag blir ensam för ett tag. Därifrån åker jag antingen tillbaka till Christchurch eller så fortsätter jag söderut till Fiordlands national park och paddlar kajak eller något. Eller något helt annat…

Vandringen har gått bra fast vi hade några små missöden som när en Possum, ett djur som ser ut som en korsning mellan katt och råtta, gnagde hål på myggnatet till mitt nya tält eller när det började regna och mitt nya tält läckte som ett såll… Vi har levt på frystorkad mat på trangiakök hela tiden, det är faktiskt mycket bättre än det låter!

Bilder kommer om ett tag när jag kommer åt min egen dator.

6 thoughts on “Tillbaka i civilisationen…

  1. Har du försvunnit i bushen? Krokodilerna smakat på dig? Eller ridit ut i öknen på en känguru?
    Hittar du tillbaka?

  2. Hade han tagit betalt så hade vi organiserat oss som ”Missnöjda Konsumenter”! eller så
    Hälsningar.

Kommentera

