Flagga och disco

Christian och jag fick låna en Svensk flagga av en här, självklart var vi tvungna att ta några bilder från polen 😀

Och självklart var vår flagga större än den Amerikanska 😎

Ceremoniella polen

Dessutom har vi haft en avslutningsfest här! Självklart var jag tvungen att ta några bilder med min nya Nikon D300s som jag beställde ner hit från USA 😀 Det är en otrolig skillnad mot min gamla D200, speciellt i dåligt ljus. För er som kan lite m kameror är de flesta bilderna här tagna på ISO 1000! det var nästan kolsvart i lokalen (tältet) och jag ville använda så lite blixt som  möjligt för att bevara färgen på belysningen.

Bilderna är kanske inte jätteintressanta men jag måste skryta lite över min nya kamera 😎

Dj Freija från Belgien spelade kass musik hela natten…

Det här är IceCubes två överintrare, känns tryggt va? 😀

För övrigt är avresan flyttad så jag kommer att flyga norrut den 27 istället för den 28. Det betyder att vi kommer att komma med på en flygning med bara ett snabbt planbyte från Hercules till C-17 i McMurdo, antagligen utan att ens komma in i själva basen. Jag lär inte få se några pignviner heller… Jag hade hoppats på en övernattning där så jag hade hunnit se basen när havet ligger öppet också!

Jag tror att den Svenska isbrytaren Oden ligger i McM nu, eller så har den just gått därifrån nu.

3 thoughts on “Flagga och disco

  1. Buhu, ska du redan åka! Stackars dig! De borde faktiskt ordna lite pingvin-sajtsing åt er. Du kan ju inte ha varit på sydpolen utan att ha en enda bild på en pingvin! Finns det ingen som kan hjälpa er med att få till det? Har ni varit så duktiga och jobbat och blivit klara så tidigt, borde ni ju kunna få en liten tur? Eller? När du sitter på ålderdomshemmet och berättar om dina äventyr, hur ska de då kunna tro på dig om du inte har några pingvinbilder att visa. Nä, det här får du ta tag i Rickard!

  2. haller helt med annikan & trycker alla tummar!
    isbrytaren oden maste var uuurgammal: ”Thule & Oden i norra kvarken…” (ekar det fran svunna tidevarv). darr. roligt att den finns kvar – man är förstas även mycket svag för gamla batar…
    slösa med pixlarna – vi kommer aldrig till McM! mer darr.

Kommentera

