S.B. Project

Segelbåtsprojektet går väl inte sådär fantastiskt för tillfället kanske…

Huvudkonstruktören Johan har åkt hem för bygga partikelaccelerator och lämnat oss åt vårt öde.

Iallafall har jag fått tag på en bild på mig och båten under Race around the world, tagen av min kollega Ralf Auer.

Tyvärr är seglet för litet och båten har för stort motstånd mot snön, den rörde sig inte när vi testade den i 12 knops vind. Det skulle nog vara riktig blankis och inte snö för att det skulle gå riktigt bra!

Vi ska försöka göra en fock till den och bygga nya skidor med mindre motstånd.

Här är en bild jag tog, antarktiskartan som skymmer solen är toppen av en flaggstång.

5 thoughts on “S.B. Project

  1. Vet inte om min E-post går fram, så jag tar det här: Tack för julkoret det kom i går. Fina stämplar på baksidan och en HERCULES på framsidan. Det står på köksbordet, hela tiden. TACK

  2. Hej Rickard! och God fortsättning på 2010.
    Idag känns det nästan som om vi bodde på Sydpolen. Imorse var det -26,5 grader i Liden , säkert några grader ännu lägre inatt.Solen lyser på gnistrande snö. Vackert är det och vi har ju varmt inne. Vi har förstått att vissa djur går i ide över vintern för även vi sover fler timmar per dygn än någonsin annars under året….. och lagrat fett verkar vi ha så det räcker…
    Stort tack för vykortet Jag spar och klistrar in det i mitt Kom ihåg album. Det ska jag ha på hemmet och sitta och berätta ”stories” för mina grannar och de kommer naturligtvis inte att tro mig.
    Vi sak hålla ögonen öppna efter BBC:s program. Kommer antagligen på Discovery om inte det sänds i ”Vetenskepena värld”.
    Kramar från Berit

    • Tack detsamma Berit 😀

      Idag hade vi -19 här, så ni har det bra mycket kallare än vi, dessutom blir det ju inte kallare här på natten, solen går ju liksom inte ner 😎

Kommentera

