God jul! (Eller: Tomten flyger Herc)

Igår kom det ett paket hemifrån med det sista planet före jul 😀

När jag gick in till stationen från summercamp igår hörde jag att någon gastade att jag hade ett paket att hämta på postkontoret, och titta vad jag fick 🙂

De har satt upp en julgran och en rad med kransar och lite glitter i matsalen

Och en bild på mitt rum eller vad man nu ska kalla det. Jag har inte hunnit hänga upp julgardinerna än, ursäkta.

Nu har det varit ca -27 grader varmt och -33 windchill i över en vecka i sträck och det blåser nästan inget för det mesta. Solen skiner nästan hela tiden, det är bara någon dag emellanåt det är molnigt eller dimmigt och så blåsigt att snön yr har det inte varit på flera veckor.

Mer om julfirandet här kommer senare… Men det bli inte ett julfirande som vi är vana vid 😈

12 thoughts on “God jul! (Eller: Tomten flyger Herc)

  1. Åå klockrent!! En pepparkaka som ser ut som en motorcykel! 😀 Det är verkligen roligt att läsa bloggen och det är jätte snygga bilder!
    En grej jag undrar dock; vad är det ni använt som stjärna i granen? Den ser ut att ha horn… 😛

    Ha en riktigt God Jul och gått nytt år! 🙂

  2. God Jul Rickard!
    I Liden skiner också solen på den vita snön men det är bara -14C i dag.
    Hoppas att mammas kakor smakar. Vi skall skåla för dig i kväll när vi sitter på Wästergården och äter en Västkustsallad tillsammans med släkt och vänner. Dann och John firar jul med sina familjer i Götet så i kväll är det bara gammlingarna som skall njuta av julen.
    Kram från Anders

  3. God Jul Rickard!
    Sååå kul att mammas paket hann fram i tid: Jag tror att du får ditt livs häftigaste jul i år och du ska veta att vi tänker på dig och sänder värme i mängd genom rymden.
    GOD JUL och Kram från gudmodern.

  4. God jul på dig!! Inte helt tokigt julväder här i Uppsala faktiskt, lite småsoligt, nån minusgrad o hyffsat med snö 🙂

  5. God Jul Rickard! Det har hunnit blir God Fortsättning till och med! Och när jag ändå är i farten klämmer jag i med ett Gott Nytt År!
    Jag följer med spänning din resa och ditt nuvarande liv. Mitt eget känns ganska grått och smått i jämförelse! Har åkt tunnelbana… Och buss 1 till jobbet.. tja det var väl allt..
    anastasia

Kommentera

