Christchurch!!

Nu har jag äntligen kommit fram till Christchurch på Nya Zeeland!

Efter bortåt 30 timmar effektiv flygtid genom 12 tidszoner och något tiotal timmar på Arlanda, Heathrow, i Bankok, Syndey och Christchurchs flygsplatser plus att bagaget saknas känns det faktiskt ganska bra ändå! Men det hade varit trevligt att ha en tandborste och rakapparaten till exempel, men kameraväskan och datorn hade jag iallafall vett på att inte checka in….

Nu ska jag bara få något att äta så är jag fit for fight igen, fast orakad och jävlig.

Här ska jag först få ut kläder för sydpolen imorgon, sedan i övermorgon är det tänkt att jag ska flyga ner till McMurdo vid Antarktis kust och därifrån till Sydpolen så snart det går.

Resbilder kommer!

One thought on “Christchurch!!

Kommentera

