Kul att ni har hittat hit eller blivit hitlurade!

Iallafall, den sjätte november flyger jag till geografiska Sydpolen för att jobba i tre månader på den Amerikanska Amundsen/Scott base med att borra hål i isen med en hetvattenborr!

Hittills har jag gjort klart packningen, blivit läkarundersökt, fått mitt blod uthällt och ersatt med samma mängd vaccin och varit på utbildning i borrning i Madison, Wisconsin i två veckor. Betald såklart. Jag har dessutom köpt utrustning och andra leksaker jag intalar mig själv att jag inte kommer att klara mig utan på basen för en avsevärd del av lönen jag kommer att få för jobbet.

Jackan från Svenska polarforskningsinstitutet

Jackan från Svenska polarforskningsinstitutet

Jag kommer att ta med mig in Nikon D200 och mina objektiv såklart, ett Tamron 10-24/3,5-4,5, ett Tamron 17-50/2,8 och ett Nikkor 70-300/4,5-5,6 VR och förhoppningsvis kommer jag att uppdatera med bilder rätt ofta.

Jag vill också tacka mina sponsorer B&W Cases som sponsrat mig med hardcases till kamerautrustningen och min laptop och Hultafors som sponsrat mig och hela arbetslaget med en del verktyg!

Kommentera

